۴ خرداد ۱۳۸۴، ۱۲:۰۹

بيانيه خانه معدن ايران نسبت به اقدامات دولت در بخش معدن

چندي پيش برخي از مسئولان دولتي در خصوص ادغام وزارت صنايع و معادن با وزارت بازرگاني اظهاراتي داشتند كه خانه معدن ايران طي بيانيه اي ديدگاههاي خود را نسبت به مطالب مطروحه اعلام كرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، خانه معدن ايران، در پاسخ به اظهارات برخي مسئولان دولتي در خصوص اين موضوع كه اجرايي شدن ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني به نفع اقتصاد كشور است و صنعت و تجارت نبايد جدا از يكديگر باشند اعلام مي كند كه خانه معدن ايران به نمايندگي از معدنكاران كشور مخالف ادغام نيست بلكه تاكيد داد كه اگر دولت مي خواهد در راستاي كوچك سازي ادغامي صورت دهد نبايد با كوچك كردن نقش سياست گذاري دولت در بخش معدن همراه باشد.

خانه معدن ايران در ادامه تاكيد دارد، همانطور كه همگان اذعان دارند حيات بسياري از صنايع كشور به مواد معدني وابسته است و اگر معدن نباشد صنعتي باقي نخواهد ماند و در چنين شرايطي كه طرحهاي توسعه زيادي در بخش معدن توسط دولت و بخش خصوصي در حال اجرا است هر گونه اقدامي كه به كمرنگ تر فعاليت هاي معدني در كشور كمك نمايد به سود اقتصاد ملي نخواهد بود.

تصميم گيران حذف معدن از وزارت بايد بدانند كه خانه معدن ايران مخالف آن نيست كه صنعت و تجارت در كنار هم باشند اما معتقد است كه حذف نام معدن از وزارت در شرايطي كه ايران ظرفيت هاي بالايي از مواد معدني برخوردار است به صلاح اقتصاد كشور نيست.

همانطور كه موافقان ادغام وزارت صنايع و معادن با بازرگاني تاكيد دارند صنعت و تجارت بايد كنار هم باشند خانه معدن ايران هم معتقد است كه به حاشيه راندن فعاليتهاي معدني ضربه جبران ناپذيري به اقتصاد كشور خواهد زد، كه در اين بين ضرر اصلي روانه بخش صنعت خواهد شد.

کد خبر 187436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha